środa, 26 stycznia 2011

Kurs #10

Bardzo prosty kursik sposobu wykonania guzików i innych przydaśków z masy glinianej samoutwardzalnej. Kurs banalny ale może ktoś skorzysta.

Najpierw pokażę efekt końcowy, w tym przypadku będzie to akurat serduszkowy guzik użyty przy kartce.




Potrzebne będą:
- glina samoutwardzalna
- foremki do wykrawania (mogą nam tu posłużyć różne rzeczy, np zakrętki, foremki do małych ciasteczek etc)
- wałek do rozwałkowania masy (można też użyć w tym celu szklanej butelki, słoika etc)
- wykałaczka lub inne dziugadełko do zrobienia dziurek
- opcjonalnie: drucik, stempelki etc do zrobienia wzorków


Zaczynamy od rozwałkowania kawałka gliny na grubość 1-2 mm. Należy pamiętać o szczelnym zamknięciu pozostałej porcji gliny, żeby można było z niej za jakiś czas skorzystać i żeby nam nie wyschła.

W rozwałkowanej glinie wykrawamy kształty naszych guzików, zawieszek etc. Użyłam tu małych serduszkowych foremek do ciasteczek oraz dwóch wielkości zakrętki.


Następnie przy pomocy wykałaczki lub innego dziugadełka robimy dziurki jeśli będziemy używać naszych gliniaków jako guziki lub zawieszki albo zostawiamy bez dziurek jeśli będziemy je przyklejać.


Teraz możemy ozdobić gliniaczki. Ja użyłam tym razem drucika, którego końcówkę zagięłam i na brzegach zrobiłam coś w rodzaju stębnówki odciskając kreseczki. Można wygiąć drucik w inny kształt lub użyć stempelków i poodciskać wzorki.


Po ozdobieniu odstawiamy gliniaki do wyschnięcia. Są cienkie więc wystarczy parę godzin na kaloryferze.
Kiedy dobrze wyschną można wygładzić brzegi i powierzchnię delikatnym pilnikiem lub papierem ściernym. Ja używam w tym celu najzwyklejszych papierowych pilników do paznokci. 

Nasze gliniaki można pomalować lub zostawić takie naturalne (można też zakupić kolorową glinę i mieć od razu kolorowe), można je też wg uznania polakierować lub wypolerować pocierając lekko zwilżonym palcem lub bawełnianą ściereczką.

Poniżej kilka przykładów gliniaków, które zostały polakierowane.


Może ktoś skorzysta z mojego prostego kursiku. 
Wszystko zależy od Waszej wyobraźni. 
Miłej zabawy.

Pozdrawiam ciepło - Novinka

8 komentarzy:

  1. proste a efektowne :)
    skorzystam na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oo, nawet nie wiedziałam, że jest takie cudo!! pomysł jest świetny i też skoszystam :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Karmeleiro- wyjęłaś mi to z ust ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale fajny kursik, napewno wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie kursiki, niewykonalne staje się łatwiejsze;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. pomysł świetny...fajnie ,ze niektóre blogowiczki dzielą sie swoimi pomysłami w postaci kursikow !

    OdpowiedzUsuń
  7. Kursik bardzo fajny i przydatny. Dzięki !!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Warto wiedzieć takie rzeczy, Dzieki :)

    OdpowiedzUsuń